![]() |
|
Placa Grafica - Printable Version +- SimRacing Portugal Forum (https://www.simracingportugal.net/forum) +-- Forum: Hardware e Software (https://www.simracingportugal.net/forum/forumdisplay.php?fid=6) +--- Forum: Hardware/Software - Ajuda e Suporte (https://www.simracingportugal.net/forum/forumdisplay.php?fid=63) +--- Thread: Placa Grafica (/showthread.php?tid=3874) |
Placa Grafica - excelente - 05-05-2007 Estava a pensar em comprar a gecube x1950 xt 256 mb agp a 249.95 euros. A minha pergunta é: Há uma placa melhor a este preço? Especificaçoes: * Powered by ATI RADEON® RV580+ (90nm) GPU * A 90-nanometer process GPU, the debut of the unique processing architecture * 256MB of 256-bit (512-bit Internal Ring Bus) GDDR3 memory * 48 parallel pixel pipelines * Dual DVI (Double Dual Link) + HDTV + HDCP + D-sub support. * Exclusive X-Turbo Fan (TEC inside) * *TEC (Thermal electric Cooler) inside : TEC cools the X1950XT ASIC by electric controlling to its best operating condition besides the big fan coolers. * *With X-Turbo fan cooler: Easily to have 648MHz default core clock for 1950XT AGP board and Overdrive to 675MHz ASIC core maximum overclock margin. * *Satisfied thermal control device : 1950XTX level in core clock (648MHz X1950XTX original core clock) at only about 70°C or more while operating 3D in room temperature environment for reliability. * *OverDrive by ATI control panel * *Fan Control ( 2D 20Db-, 3D 28dB-) for silent cooling. * *Temperature monitoring : Utility to monitor ASIC temperature. * ATIs Avivo technology connects to home entertainment devices and creates true-to-life image reproduction, and the smoothest video playback ever offered by ATI. Get high image fidelity with CRT and LCD displays, TVs, rear projection and plasma TVs, and projectors. * New ultra-threaded core 3D architecture with ATIs revolutionary Avivo video and display technology to drive performance to new heights with incredible speed and intense 3D graphics. * Shader Model 3.0 features new High Dynamic Range visual effects, and enhances realism with adaptive anti-aliasing and lightening fast performance. * CATALYST: Full Windows Vista LDDM support including Aero Glass visuals RicardoS Placa Grafica - Félix Simões - 05-05-2007 Penso, sinceramente, que uma EVGA 8600GTS 256MB DDR3 PCIe por 232,50 era melhor opção. Pelo menos é uma placa de última geração e já suporta DX10. :noworry: Podes ver aqui na AquaPC. Placa Grafica - João Pedralva - 05-05-2007 Ou gastando menos ainda uma Xpervision GT 8600 Sonic PCIe que custam uns módicos 140 Euros. Placa Grafica - excelente - 06-05-2007 Obrigado pelas opinioes, mas a minha motherboard é agp por isso e que vou pela x1950 xt agp. Placa Grafica - Félix Simões - 07-05-2007 ArrayObrigado pelas opinioes, mas a minha motherboard é agp por isso e que vou pela x1950 xt agp.[/quote] Pois... Passou-me esse pormenor do AGP... :embarrest: Nesse caso essa deverá ser a melhor opção mesmo... Placa Grafica - _ratax - 08-05-2007 A minha velhinha GeCube R9600XT 256Mb que me custou isso à uns 3 anos continua aqui pronta para as curvas (e sem nada de overclock's ou tweaks). Claro que já não é todo o jogo que corre a 1280x1024 mas considero-a como dinheiro bem empregue. Placa Grafica - excelente - 10-05-2007 Seria mais viavel comprar uma evga 8600 gts pci-e e uma board para o meu computador? se sim, qual board porque eu sou um nabo nisto:embarrest: o meu processador e um pentium 4 640 Placa Grafica - Carlos Costa - 15-05-2007 ArraySeria mais viavel comprar uma evga 8600 gts pci-e e uma board para o meu computador? se sim, qual board porque eu sou um nabo nisto:embarrest: o meu processador e um pentium 4 640[/quote] Isso seria uma melhor opção... mas já que ías investir... mais valia ser num upgrade a sério... Memórias DDR2, CPU Dual core, etc e tal... :bye: |